קידום אתרים באמצעות קישורים ✔️15% הנחה למזמינים באתר!

קידום אתרים אורגני באמצעות קישורים

קידום אתרים באמצעות קישורים או מה שנקרא בשפת ה- SEO, Inbound Links מהווים חלק סופר מהותי ואפילו קריטי מכל אסטרטגיה של קדום אורגני. קידום אתרים באמצעות קישורים עוזר לנו לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש עם דגש על גוגל ומשפיע על הדירוגים האורגניים של האתר שלנו ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק. קידום אתרים באמצעות קישורים מעלים את רמת הסמכותיות של האתר, הופכים אותו לאמין ולמקור שגולשים רוצים לקבל ממנו מידע. בנוסף, כשבונים אסטרטגיית קישורים נכונה, בטווח הארוך הם מושכים אל האתר גולשים. אז לפני שניכנס לעומק של קידום אתרים באמצעות קישורים, חשוב קודם כל להבין מה זה בכלל. במדריך הבא נציג בפניכם מהם קישורים חיצוניים, איך הם שונים מקישורים יוצאים, איך גוגל בודק את רמת האיכות של הקישורים, איך בונים מערך קישורים יעיל ועוד…

קידום אתרים באמצעות קישורים – מה זה בכלל קישורים חיצוניים?

קידום והעלאת הטראפיק לאתר באמצעות לינקים או קישורים

קישורים חיצוניים מוטמעים בתוך אתרים חיצוניים אחרים ומפנים את הגולשים לעמודים פנימיים או לעמודים מרכזיים כמו עמוד הבית באתר שלנו. יש בלבול בתחום הזה של  קישורים והוא טמון בהבדל בין קישורים חיצוניים לקישורים יוצאים. בעוד קישורים חיצוניים מעלים את רמת הטראפיק באתר שלנו וגם מחזקים את הדירוג בגוגל, קישורים יוצאים תורמים להעשרת הגולש ותורמים לנו להעבר מסרים ורעיונות. קישורים חיצוניים משמשים אותנו בתור סוג של המלצה על אתר כזה או אחר. המטרה של הקישורים היא בעצם לגרום לגוגל להציג בתוצאות החיפוש הגבוהות אתרים איכותיים, אמינים וסמכותיים שהגולשים מעדיפים על פני אתרים אחרים. כשגוגל שמה לב כי אתר מסוים מקבל קישורים חיצוניים מאתרים אחרים, היא מבינה שהאתר הזה בעצם תורם לגולש מידע איכותי.

קידום אתרים באמצעות קישורים מה קרה ב- 2014?

בשנת 3024 גוגל הודיעה כי היא מפסיקה לכלול בדירוגים שלה שיתופים, לייקים ותגובות מרשתות חברתיות. בנוסף, גוגל שחררה עדכון עדכון פינגויין 2.0 ואת ה-Hummingbird  שמטרתם לבלום קישורים שאינם איכותיים. מה זה קישורים לא איכותיים? קישורים מאתרי ספאם, קישורים לא טבעיים, קישורים מאתרים שלא עוסקים באתר שאליהם הם מובילים וקישורים בתשלום. אמנם בקישורים יוצאים אין יותר מדי ערך מוסף אבל הם כן עוזרים לנו לייצר תוכן איכותי יותר תוך הפניית הגולשים למידע נוסף והרחבות.

מה ההבדל בין קידום אתרים באמצעות קישורי DOFOLLOW לקישורי NOFOLLOW?

קישורי DOFOLLOW הם קישורים שמעבירים את הגולשים לעמוד יעד ומטרתם לבקש מגוגל לסרוק את הקישור. ולעשות בו שימוש לשקלול הקריטריונים בקידום האורגני. לעומת זאת, NOFOLLOW עובדים עבור הגולשים ומסמנים לגוגל לא לעקוב אחריהם ולא להתחשב בהם בשיקלול של הקריטריונים בקידום האורגני.

קידום אתרים באמצעות קישורים – איך קובעים שקישור הוא איכותי?

יש כאן דבר מאוד חשוב שצריך לשים אליו לב והוא איכות הקישורים. המטרה שלנו היא לדאוג שהקישורים שמעבירים לאתר שלנו גולשים יהיו כמה שיותר איכותיים. קישורים איכותיים נמדדים בחוזק שלהם והם מעלים את דירוגי האתר בתוצאות החיפוש ולאט לאט מייצרים אתר שהוא סמכותי. הנה כמה המקריטריונים שקובעים את איכות הקישור.

  1. איך מדורג האתר המפנה? לכל עמוד יש כוח מסוים בהתאם לקישורים שיש בו. גוגל רואה אתרים סמכותיים כאתרים חזקים עם הרבה Link Juice. כלומר קישורים מאתרים כאלה נחשבים לטובים ואפקטיביים הרבה יותר באתר שאנחנו רוצים לקדם.
  2. כמה קישורים יש באותו עמוד– כשבעמוד מסוים יד מספר קישורים יוצאים, איכות הקישורים מתחלקת בין הסוגים השונים. כלומר, ככל שיש באותו עמוד יותר קישורים, זה פוגע באיכות הקישור וזו הסיבה שמומלץ שלא לקשר מעמוד יותר משני קישורים.
  3. מיקום קישורים – לכל אתר יש את המבנה וההירכיה שלו. גוגל יודעת לקבוע איזה עמוד יותר חשוב בכל אתר. איכות הקישור החיצוני נקבעת בין השאר על ידי מיקום הקישור בתוך האתר. למשל, קישור מהעמוד הראשי של מגזין כלכליסט, יהיה חזק בהשוואה לקישור שנמצא באיזו כתבה שקשה להגיע אליה.
  4. רלוונטיות – לא מדובר בדבר הכי חשוב וכן יש פה המון גמישות אבל גוגל שמה דגש על הנושא שבו האתר שמפנה אליכם את הקישור. למשל, אם יש לכם אתר שמוכר פרחים וקיבלתם קישור מנגר אמן בעץ, כנראה שאין כאן ערך מוסף לגולש והקישור לא יגרום לכך שגולשים יעברו לאתר אחר וילחצו על הקישור. לעומת זאת, אם האתר שלכם מוכר פרחים וקיבלתם קישור ממעצבת פנים או ממשתלת אונליין, הרווחתם קישור רלוונטי. לכן, אם כבר החלטתם להשקיע בבניית קישורים, עדיף שהם יהיו איכותיים ואפקטיביים, כלומר קישורים מאתרים שעוסקים בתחום שהאתר שלכם עוסק. ככה גם הקישור הופך אפקטיבי עבור הקידום וגם עבור הגולשים. הסיכוי שגולשים ימלאו ניוזלטר, ישאירו פרטים או יבצעו רכישה, עולה.

קידום אתרים באמצעות קישורים איך עושים את זה נכון?

איך עושים נכון קישורים לקידום האתר

המטרה של גוגל היא שתשיגו את הקישורים שלכם באופן כמה שיותר טבעי. התוכן חייב להיות כזה שמספק ערך מוסף לגולש ויגרום לאתרים אחרים להפנות את הגולשים לאתר שלכם בלי שתעשו משהו מיוחד חוץ מלכתוב תוכן מצוין. העניין הוא שבפועל זה לא באמת קורה. לכן, מקדמי אתרים ואנשים שיש להם הרבה אתרים בבעלותם מטמיעים את הקישורים הללו באותן מכוון כדי שתתבצע עבודת הקידום לאתרים שלהם. הרבה פעמים יש גם צורך בתשלום עבור קישורים חיצוניים. לכן, ברגע שגוגל שמה לב שמדובר בקישור חיצוני שלא עומד בקריטריונים שגוגל קבעה, היא יכולה להעניש את האתר. לכן, חשוב לשים לב שהקישורים שאתם מטמיעים איכותיים, אפקטיביים ולא יגרמו לאתר שלכם להיענש.

איכות ולא כמות

ממש לא מומלץ להעביר לאתר שלכם כמו אדירה של קישורים, אלא אם כן יש לו טראפיק של מאות אלפי גולשים ביום. עלייה חדה בכמות הקישורים היא דרך בטוחה לקבל עונש מגוגל. לכן, מומלץ לפזר את הקישורים החיצוניים באופן טבעי ולאורך זמן.

פרופיל מגוון

בניית פרופיל קישורים איכותי לקידום האתר באינטרנט

 המטרה שלכם היא ליצור פרופיל קישורים כמה שיותר מגוון. כלומר, הרבה אתרים מתחומים שונים מפנים אליכם את הגולשים שלהם. כשאתר מסוים מקבל קישורים שוב ושוב מאותו אתר, זה נראה לא טוב. לכן, חשוב לגוון את כתובות ה- IP שמפנות את הגולשים לאתר שלכם, לדאוג שחלק מהקישורים יהיו קישורי NOFOLLOW ושמקור הקישורים יהיו מאתרים העוסקים בכל מיני תחומים. כן חשוב שיהיה איזשהוא קשר.

לסיכום, קישורים חיצוניים מהווים את אחת מאבני הדרך לבניית אסטרטגיית קידום אורגני יעילה ואיכותית בטווח הארוך. אנו ממליצים לכם קודם כל לוודא שהאתר שלכם עומד בכל הקריטריונים שגוגל קבעה, במידה ולא לעשות את השינויים הנדרשים, לבצע מחקר מילות מפתח מעמיד ומקצועי, לבנות אסטרטגיית קידום על בסיס אותן מילות מפתח ולשלב גם אסטרטגיית תוכן שתשרת אתכם לטווח הארוך של כמה חודשים קדימה. קחו בחשבון, קידום אורגני בטח על בסיס הטמעת קישורים איכותיים זה משהו שלוקח זמן לעשות אותו, ללמוד אותו ובטח לראות תוצאות ולכן צריך סבלנות והתמדה.

עיקרי הדברים:
לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!