לא רק בשביל לרצות את ההורים –  איך בוחרים מה ללמוד לתואר?

יכול להיות שההורים שלכם "טפטפו" לכם כבר מגילאים צעירים: שאתם צריכים להיות רופאים.. שלהיות עורך דין זה מקצוע מכובד.. או שאם תעבדו בהייטק אתם עתידים ליהנות ממשכורת גבוהה ומתנאים מעולים..
ויכול להיות שגדלתם בתוך אמונה שלמה שזה בדיוק מה שתעשו – כי כידוע, זה דבר חשוב לרצות את ההורים.
אבל, האם זה באמת מה שאתם רוצים? הרי בסופו של דבר, הלימודים הללו אמורים לסלול לכם את הדרך למקצוע אשר בו תעבדו מרבית חייכם.
מהסיבה הזאת, לפני שאתם נרשמים ללימודי תואר ראשון, חשוב שתדאגו שאתם בוחרים באותו התחום לא רק בגלל ההורים, אלא בגלל שזאת נטיית הלב שלכם, הרצון שלכם או מכיוון שאותו התחום אכן מייצג בצורה טובה את הכישורים שלכם..

אז אולי ההורים צודקים..

אין כל ספק שההורים שלכם אוהבים אתכם ורוצים שיהיה לכם טוב, ואם הם אמרו לכם במשך שנים שאחרי הצבא כדאי לכם ללכת ללמוד תואר במדעי המחשב, בשביל שתוכלו להשתלב בהייטק– הם אמרו את זה כי הם חשבו שזה הדבר הטוב והנכון בעבורכם.
ומבחינות רבות ההורים שלכם גם צודקים, אם תעלו על המסלול לעבר עולם ההייטק אתם בהחלט עתידים ליהנות ממשכורת יפה ומתנאים טובים – אבל, כאן יכולות לעלות שאלות חשובות כמו: האם זה באמת מה שאתם רוצים? האם זה מעניין אתכם? האם יש לכם בכלל זיקה לתחום המחשבים? האם אתם רואים את עצמכם משתלבים בעבודה בתחם ועובדים בה רוב חייכם?
אם התשובה הגורפת היא "לא", כדאי שתנסו להבין מה אתם רוצים וכמובן, גם להכיר עוד אפשרויות אשר יכולות להתאים בעבורכם.

 

איך תדעו מה אתם רוצים..

תראו, אם שמעתם כל החיים שאתם ממש מתאימים להיות פסיכולוגים ושזה המסלול שמיועד בעבורכם ואם כבר שכנעתם את עצמכם שזה נכון וברור לכם שזה המסלול בעבורכם – עליכם לקחת בחשבון שיהיה לכם קשה לבחור במסלול אחר..
מצד שני, הדרך להפוך לפסיכולוגים מצריכה מעבר דרך אשר אורכת שנים רבות וארוכות – ואם אתם לא שלמים עם הבחירה, ממש לא בטוח שתהיו ערוכים ומסוגלים לעבור את כל אותה הדרך.
לכן, לפני שאתם מתחילים לצעוד באותה הדרך, חשוב שתהיו שלמים – ובמידה ויש לכם ספקות, כדאי לתת להן מקום ולבחון אותן לעומק.
ראשית כל, חשוב שתכירו גם מסלולי לימוד רלוונטיים אחרים – תוכלו לעשות זאת על ידי קריאת תכנים ומידע ברשת האינטרנט.
כמובן, שתוכלו לעשות  מסע עם עצמכם, אשר יגרום לכם להבין אם אתם אכן רוצים להיות פסיכולוגים או לא – אם אתם בעלי נטיות טיפוליות, אם חברים מגיעים אליכם כשיש להם בעיה והם זקוקים לאוזן קשבת או עצה, תשמחו לגלות שיש גם מקצועות טיפוליים אחרים מלבד פסיכולוגים ואולי כדאי לכם להכיר גם את האפשרויות הללו, לפני שאתם מגיעים להחלטה.

 

תמיד אפשר לשנות..


אז יכול להיות שכבר מאוחר מדי להגיד לכם לא לקבל החלטה רק בגלל מה שההורים שלכם רוצים.. כי כבר קיבלתם החלטה והתחלתם את המסלול שייעדו לכם.. אבל, תזכור שאף פעם לא מאוחר מדי לבצע שינויים ואין שום סיבה שבעולם שתעסקו במקצוע שלא מתאים לכם, שאתם לא אוהבים או שלא יכול להוביל אתכם לתחום עיסוק שמעניין ונכון בעבורכם.
מהסיבה הזאת, תזכור שאף פעם לא מאוחר מדי לבצע שינויים – וגם אם השלמתם תואר ראשון בפסיכולוגיה ואתם מרגישים שאתם לא רוצים להמשיך את הדרך לתואר שני ולעבודה בפסיכולוגיה.. תוכלו להמשיך לתואר שני בתחום אחר או לפנות ללימודי תעודה או לקורסים מקצועיים אשר יאפשרו לכם לשנות את המסלול.

עיקרי הדברים:

רכב
בלוג
מימון לרכב – מדוע זו האופציה הטובה ביותר היום לרכישת רכב חדש?

אנחנו חיים בעידן, בו אנשים נוהגים להחליף רכבים פעם בשנתיים-שלוש. דבר שלא היה קיים בעבר. ההיצע הרחב של כלי הרכב מחד והעלייה ברמת החיים מאידך, מאפשרת לנו להחליף רכבים לעיתים תכופות יותר. כך אנחנו נהנים מרכב חדש ובטוח, כך אנחנו חוסכים הוצאות על תיקונים והחלפת רכיבים, כך אנחנו נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

בלוג
מגשי אירוח

בכל מה שקשור לתכנון ואירוח אירועים, מאז ומתמיד היה קיים הביקוש לפתרונות קייטרינג נוחים עם מינימום התעסקות וטרחה. לכן אחת מאפשרויות הקייטרינג הפופולריות שמוצעות היא השימוש במגשי אירוח. בין אם אתם מארגנים פגישת עסקית חשובה, חגיגה משפחתית גדולה או מפגש חברתי אינטימי – בחירה במגשי קייטירנג לאירועים מביאה לשולחן אינספור יתרונות עליהם נרחיב בשורות הבאות.

בלוג
אילו סוגי ביטוחים אתם חייבים לעשות?

במציאות הקשה של יוקר המחייה בה אנשים רבים מתקשים לגמור את החודש, הוצאות אחרות שלא קשורות למזון, שכר דירה ולחשבונות, נתפסות כדברי מותרות לא נחוצים.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!