ניהול מוניטין מקוון – מי צריך את זה? ומה זה בעצם? BestLinks

ניהול מוניטין מקווןניהול מוניטין מקוון

היום הכל קורה באינטרנט, עסק שלא נמצא באינטרנט הוא עסק לא קיים. אתם לא חייבים למכור את המוצרים שלכם אונליין, אבל אתם חייבים להיות נוכחים. יש היום עשרות אלפי עסקים פזורים ברחבי הארץ, ועסק כמו שלכם בוודאי שיש אפילו באזורים שלכם. עם זאת, צריך משהו שימשוך את הקהל דווקא לעסק שלכם וכאן ניהול מוניטין מקוון נכנס.

 

מהו ניהול מוניטין מקוון?

ניהול מוניטין מקוון מכונה גם Online Reputation Management. יש חברות רבות אשר תחום ההתמחות שלהם הוא לנהל את המוניטין של העסק שלכם. ניהול מוניטין יכול להיות דרך ערוצי התקשרות כאלה ואחרים. למעשה ניהול מוניטין הוא לראות איך אתם נמצאים באתרים מבחינת דירוג, דעת קהל ומבנה. לדוגמא, אם יש לכם קמפיין שיווק על בעל מקצוע לנהל אותו. כאשר יש תגובות רעות אשר יופיעו בראש עמוד החיפוש צריך לדעת איך להתנהל מול זה. לא כל בעל עסק יכול לנהל את המוניטין שלו, צריך הכשרה מקצועית בשביל להגיע לתוצאות רצויות. בפשטות, המוניטין שלכם בעסק הוא הפרצוף שלכם או מעין קידום אורגני.

מי צריך את זה?

בעידן של היום כל עסק חייב ניהול מוניטין מקוון, בין אם מדובר על עצמאי ובין אם מדובר על עסק גדול. כמו כן, יש גם אושיות שצריכות לנהל את עצמן באינטרנט. עסק אשר בודק בגוגל את מיקום האתר שלו או אדם אשר בודק בגוגל את השם שלו ומגלה תוצאות שאינן מעודדות מכירה או אהדה חייב לפנות לניהול מוניטין. צאו מנקודת הנחה שתמיד יש מה לעשות כדי לשפר את המעמד שלכם מול הקהל. 

קרא עוד: ניהול מוניטין בגוגל

שיפור ניהול מוניטין מקוון

קמתם בבוקר, נכנסתם לגוגל וכתבתם את שם העסק שלכם, מיד לאחר מכן חשכו עיניכם. מול העיניים שלכם בראש העמוד עומדת ביקורת שלילית. הבעיה היא שכל מי שמחפש אתכם ישר יראה את התוצאה הזאת ולאו דווקא את היתרונות שיש בעסק שלכם. ביקורת שלילית יכולה לנבוע מכך שהלקוח אינו מרוצה, מתחרות ומהכפשה. הדבר הראשון שיהיה עלינו לעשות הוא לקדם תוצאות אחרות על חשבון התוצאות השליליות. יש דרך בה נוכל לקדם ביקורת חיוביות וניטרליות על חשבון השליליות, אבל יש לדעת איך לעשות זאת בחוכמה.

 

במקרים רבים המצב לא יהיה נורא כמו שאתם חושבים. הדבר הכי חשוב הוא לא לנהל מאבק מול הלקוח אשר כתב עליכם ביקורת קשה בעמוד העיסקי שלכם. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לענות לו בצורה נעימה, בצורה מה שאר הלקוחות יראו שבאמת אכפת לכם מה הלקוח מרגיש ואפילו תנסו לשפר אותו. אם אתם מעדיפים שלא לענות ללקוח או שיש תוצאה חמורה שאתם רוצים שתעלם מהעמוד שלכם אתם צריכים להתאזר סבלנות. לא תמיד פשוט להוריד או להעלים ביקורות רעות ממנוע החיפוש. מדובר על תהליך שבמקרים קיצוניים יכול לקחת כמה חודשים. 

 

מהם כלי השיווק שעומדים לרשותי?

כחלק מקמפיין שיווקי אנו נרצה להכיר את כל הפלטפורמות הנכונות לעסק שלכם. יש היום ערוצי שיווק שונים ומגוונים כמו: פייסבוק, גוגל, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר ועוד. לכל גוף יש את סוג ההתנהלות השיווקית הנכונה לו, לכן תמיד מומלץ להיעזר בבעל מקצוע. אם אתם חושבים שהמטלה של ניהול מוניטין היא קלה עליכם לדעת כי אותם גורמים עוקבים אחרי ההתנהלות שלכם. לדוגמא, תוכן לא איכותי בגוגל לא יתרום לקידום אורגני של האתר. להפך, הוא עלול לפגוע בכם. שימוש חוזר של מילות מפתח באופן קיצוני לא יקדם אתכם, הוא יגרום לתוכן להיות לא קריא וכן הלאה… ניהול מוניטין מקוון נוגע לכל הערוצים, יש חברות אשר תחום ההתמחות שלהן יותר מצומצם ועליכן להכיר זאת לפני שאתם מבקשים סיוע.  

מה מבדיל אתכם מעסקים אחרים?

ניהול מוניטין באינטרנט חייב להיות על ידי איש מקצוע והסיבה לכך ברורה. עליכם לדעת במה אתם שונים מאחרים, ככה תשווקו באופן חכם יותר, ואפילו פחות אינטנסיבי. בתור מנהלי מוניטין אנו נרצה לדרג גבוה את מה שהופך אתכם לשונים משאר המתחרים כי זה מה שיביא את הלקוחות אליכם דווקא. בגלל זה עליכם לבחור בחברה מקצועית אשר תצלול אל תוך לב העסק ותכיר אותו בדיוק כמו הבעלים. חברה לניהול מוניטין חייבת להיות חלק מכל עסק איתו היא עובדת. 

זכרו, מה שקורה באינטרנט הוא מה שיכתיב את ההכנסה שלכם בסוף כל חודש. מי שחושב שאין דבר כזה פרסום רע כנראה מעולם לא נפגע באינטרנט. פעמים רבות שמענו על עסקים אשר לא ניהלו את עצמם נכון ברשת, זה הוביל למפלה של בית העסק כי מה שקורה באינטרנט זה כמו אש בשדה קוצים. חברות מקצועית תדע למנוע את המקרים האלה באמצעות הסרת קישורים שליליים, דחיית תוכן פוגעני באתר, דחיקת כתבות מגוגל וכן הלאה. נדגיש, קשה מאוד או על גבות הבלתי אפשרי להסיר כתבות לא מחמיאות לעסק, לכן מה שנרצה לעשות הוא לדחוק את הכתבה ולא למחוק אותה. 

עיקרי הדברים:
לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!