ניהול מוניטין באינטרנט – 4 שיטות לניהול מוניטין חיובי

ניהול מוניטין באינטרנטניהול מוניטין באינטרנט

התפתחות הטכנולוגיה הביאה איתה דברים טובים יותר ודברים טובים פחות. אחד הדברים השנויים במחלוקת בנוגע לכך, הוא מוניטין עסקי. מצד אחד, האינטרנט מאפשר פרסום מהיר ופשוט שיכול להגיע לכל אדם באינטרנט. מצד שני, קל מאוד לקבל מוניטין שלילי באינטרנט, שכן, כל אחד יכול לפרסם מה שהוא בוחר ברחבי האינטרנט. אז איך מנהלים מוניטין באינטרנט ואיך מתנהלים מול מוניטין שלילי?

 

מהו ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא שיטה בה מיחצנים עסק או אדם מסוים. ניהול מוניטין באינטרנט מיועד לעסקים ואנשים כאחד. בין אם אתם רשת גדולה, חברת עורכי דין מצליחה, קבלן מפורסם, רופא פרטי, איש ציבור או כל דבר אחר, אתם צריכים לנהל את המוניטין שלכם ברחבי האינטרנט. למעשה, לכל אדם בעולם יכול להיות מוניטין באינטרנט בין אם הוא ירצה בכך ובין אם לא. לכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון ולדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. 

ניהול מוניטין מתנהל באמצעים שונים ברחבי האינטרנט, כאשר המרכזי הוא מנוע החיפוש של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל הוא כלי משמעותי בקרב מרבית אנשי העולם לחיפוש מוצר, שירות, עסק או אדם מסוים. לכן, על מנת שהמידע המתקבל יהיה מידע חיובי ושגוגל יציע את העסק שלנו בראשית מנוע החיפוש, יש לדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. ניהול מוניטין באינטרנט מתבצע בעיקר על ידי הקמת אתרים ופרסום תכנים שונים. ניהול מוניטין עבור עסקים או אנשים מתבצע באותן שיטות ופועל לאותה מטרה- שמירת המוניטין החיובי והקפצת העסק לראשית מנוע החיפוש. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- מהו מוניטין שלילי?

אז הבנו כי ניהול מוניטין באינטרנט הוא דרך לפרסם עסק או אדם מסוים. אך מה קורה אם אותו עסק או אדם מתפרסם באופן שלילי? כך נוצר מוניטין שלילי. בשונה ממוניטין חיובי שקל מאוד להרוס, מוניטין שלילי קשה מאוד לתקן, וכאשר מתפרסמת כתבה שלילית על אדם או עסק יכול לקחת זמן רב לתקן את המוניטין השלילי. מספיק פרסום שלילי אחד שיהרוס לעסק עם מוניטין של שנים. לכן, קודם כל עשו כל שביכולתכם למנוע פרסומים שליליים באינטרנט. קחו בחשבון כי לעתים הלקוחות  מחפשים את הפרסומים השליליים על מנת לבחון את העסק ולדעת הכל עליו. לכן, עשו ככל שביכולתכם להמנע ממוניטין שלילי ובמקרה שהוא נוצר, עשו הכל לתקן אותו.

 

ניהול מוניטין באינטרנט- כיצד נוצר מוניטין שלילי?

כפי שציינו, מספיק פרסום שלילי קטן שגורם למוניטין שלילי לעסק או אדם להתפשט ברחבי האינטרנט. אך יש שלוש דרכים מרכזיות להיווצרות מוניטין שלילי באינטרנט-

    • פרסום כתבה שלילית

      הדרך המהירה והמרכזית להיווצרות מוניטין שלילי באינטרנט היא פרסום כתבה שלילית באתר חדשותי או שיווקי מוביל. אתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים בדרך כלל מופיעים ראשונים במנועה החיפוש ולכן, לאתרים אלה יש השפעה רבה על המוניטין של עסקים רבים. 

    • תגובות שליליות

      באינטרנט קיימים פורמטים רבים שבהם ניתן להשאיר תגובות שליליות. ביניהם תוכלו למצוא את פייסבוק או פורומים אינטרנטיים אחרים. כל אתר המאפשר השארת תגובות יכול לגרום לטוקבקיסטים כועסים שקיבלו מוצר לא תקין או שירות לא נעים להשאיר תגובה זועמת ושלילית עליכם או על העסק שלכם. 

    • פסקי דין

      הדרך השלישית לגרימת מוניטין שלילי היא אתרי פסקי דין ומאגרים של פסקי דין הנמצאים באינטרנט. במידה ואתם או העסק שלכם עבר תביעה הוא מופיע באתרים אלה והדבר עלול להרתיע לקוחות רבים. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- כיצד פועלים לתיקון מוניטין שלילי?

במידה ונוצר לכם או לעסק שלכם מוניטין שלילי באינטרנט עליכם לפעול מהר כדי לתקן אותו. אם יצא לכם לראות פרסום שלילי עליכם כנראה זה גרם לכם לתחושה רעה. אחד הדברים הקשים זה לקבל ביקורת ובמיוחד באינטרנט כשהביקורת מתפשטת ויכולה להגיע לכל מי שמכיר אתכם וגם למי שלא. לכן, הטיפ הראשון שלנו הוא לא לפעול מהרגש. אנשים רבים רואים ביקורת שלילית על העסק שלהם ופועלים מהרגש, חלק יכולים להגיב לאותו גורם מפרסם, חלק שולחים לכל הלקוחות שלהם הודעה שהפרסום הזה לא קשור אליהם. אך פעולות אלה רק גורמות לפרסום השלילי להתעצם ולהתרחב מהר יותר. לכן, אל תפעלו מהרגש שמא לא תעשו נזק גדול יותר מתועלת. הטיפ השני שנתן לכם הוא לפנות לסיוע מקצועי של ניהול מוניטין באינטרנט. קיימים אנשי מקצוע רבים וחברות קידום שונות שמבצעות ניהול מוניטין באינטרנט. חברות אלה יודעות בדרך כלל מה ההשפעה של אותו פרסום שלילי ומה רמת החומרה שלו. יש פרסומים שליליים שלא צריכים לקבל יחס בכלל, ויש כאלה שצריכים לקבל יחס מידי ודרכי פעולה חזקות. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- שיטות לניהול מוניטין שלילי

אז איך פועלים כאשר נוצר לנו מוניטין שלילי באינטרנט? יש שיטות שונות- 

  • בעלי האתר

    כאשר מתפרסם עליכם פרסום שלילי באתר מסוים, תוכלו לפנות לבעלי האתר בבקשה להסרת הפרסום השלילי. לא תמיד הבקשה תענה בחיוביות שכן, לעתים בעל האתר עצמו פרסם את הפרסום השלילי או שהוא עומד מאחוריו. אך, קיימים מקרים בהם בעל האתר יכול להסתכן בכך שיש באתר שלו פרסום שלילי ולכן הוא יעדיף להסירו. מתי בעל האתר מסתכן? כאשר מדובר בהוצאת דיבה או שיימינג, בעל האתר חשוף לתביעות גם אם לא הוא בעצמו פרסם את הפרסום השלילי, שכן, הפרסום התבצע באתר שלו. לכן, יהיו מקרים בהם אם תבקשו מבעל האתר להסיר את התוכן השלילי שפורסם עליכם הוא ישמח לשתף פעולה. 

  • פסקי דין

    אתרים של פסקי דין למעשה מפרסמים את פסקי הדין על מנת לדרוש תשלום עבורם. כך, אם תבקשו מאתרים אלה להסיר את פסק הדין שלכם הם ידרשו סכום כספי לשם כך. קחו בחשבון כי בדרך מומלץ לשלם את הסכום הכספי מאשר להתמודד עם מוניטין שלילי שמופץ ברחבי האינטרנט. 

  • גוגל

    במידה ובעלי האתרים השונים לא מסכימים להסיר את הפרסומים השליליים עליכם או על העסק שלכם, יש לפניכם אפשרות והיא לפנות לגוגל ולבקש מהם לעשות זאת. כמובן, שגוגל לא זמינים וכנראה לא יגיבו במהירות, אך תמיד מומלץ לנסות. לעתים כאשר הפרסום השלילי מכיל פרטים מזהים של אדם, גוגל יסירו את הפרסום במהירות. 

ניהול מוניטין באינטרנט- שיטות לניהול מוניטין חיובי

שיטות לניהול מוניטין שלילי ושיטות לניהול מוניטין חיובי הן למעשה דבר זהה, שכן ניהול מוניטין חיובי דוחק את המוניטין השלילי לתחתית מנוע החיפוש. אך, שיטות אלה הן שיטות לניהול מוניטין באינטרנט ללא קשר ישיר למוניטין שלילי. 

  • פרסום כתבות חיוביות

    גם אם יש לכם מוניטין שלילי וגם אם לא, הדרך הטובה ביותר לניהול מוניטין באינטרנט היא פרסום כתבות חיוביות. לעתים תוכלו לפרסם כתבה חיובית באותו אתר שפרסם עליכם כתבה שלילית ולעתים תוכלו לפרסם באתר מוביל אחר כתבה חיובית שתדחק את הכתבה השלילית. פרסום כתבות חיוביות בגוגל עליכם או על העסק שלכם עוזר ליצירת מוניטין חיובי. כך כל אדם שיחפש אתכם או את העסק שלכם בגוגל ימצא כתבות חיוביות עליכם ויתרשם מהן. 

  • ויקיפדיה

    מי לא מכיר את ויקיפדיה? כנראה שאין אדם כזה כיוון שויקיפדיה הוא אחד האתרים המוכרים והנפוצים ביותר כיום בגוגל. ויקיפדיה בדרך כלל מופיעה בראשית מנוע החיפוש. כך, כל מי שיש לו ערך בויקיפדיה מקפיץ את עצמו לראשית מנוע החיפוש בגוגל. כמעט לכל אדם או עסק מפורסם יש ערך בויקיפדיה. אנשים רבים יעדיפו לבדוק ערך בויקיפדיה לפני שיבדקו אתרים אחרים. לכן, נסו לפתוח ערך בויקיפדיה. אמנם הדבר לא פשוט ובמקרים רבים ויקיפדיה סוגרת ערכים שונים שנפתחים בה, אך תמיד שווה לנסות. במידה ויהיה לכם ערך בויקיפדיה תוכלו לקדם את העסק משמעותית. כמו כן, בויקיפדיה יש אפשרות להכניס קישור חיצוני וכך תוכלו לקשר את אתר העסק שלכם ולקדם אותו. 

  • סרטונים

    בעולם של היום הדברים שתופסים את מלוא תשומת הלב הם הדברים הוויזואליים. תמונות מיוחדות או סרטונים מגניבים אוטומטית תופסים את תשומת לבנו. לכן, אם אין לכם סרטון תדמית מומלץ לחשוב על יצירת סרטון כזה. סרטון תדמית יכול להיות כל סרטון שימשוך את עיני הלקוחות שלכם. חשבו מי קהל היעד, מה המוצר הנמכר, מה היתרונות של העסק שלכם ועוד. אפשר להפסיק סרטוני אנימציה מצחיקים, סרטונים מלוהקים או כל דבר שלבכם חפץ בו ויתאים לקהל היעד שלכם. 

  • בלוגים ורשתות חברתיות

    לבלוגים ולרשתות החברתיות יש כוח רב. על מנת לנהל מוניטין בעזרת אלה תוכלו לפתוח בלוג או עמוד ברשת החברתית ולפרסם את העסק שלכם. הדרך השניה היא לקשר את העסק שלכם לבלוג מסוים או רשת חברתית. לדוגמא, הבלוג של תפוז, הוא בלוג מוכר וחינמי. תוכלו לפרסם בו בחופשיות תכנים הקשורים לעסק שלכם וכך להקפיץ את העסק לראשית מנוע החיפוש של גוגל.

עיקרי הדברים:

רכב
בלוג
מימון לרכב – מדוע זו האופציה הטובה ביותר היום לרכישת רכב חדש?

אנחנו חיים בעידן, בו אנשים נוהגים להחליף רכבים פעם בשנתיים-שלוש. דבר שלא היה קיים בעבר. ההיצע הרחב של כלי הרכב מחד והעלייה ברמת החיים מאידך, מאפשרת לנו להחליף רכבים לעיתים תכופות יותר. כך אנחנו נהנים מרכב חדש ובטוח, כך אנחנו חוסכים הוצאות על תיקונים והחלפת רכיבים, כך אנחנו נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

בלוג
מגשי אירוח

בכל מה שקשור לתכנון ואירוח אירועים, מאז ומתמיד היה קיים הביקוש לפתרונות קייטרינג נוחים עם מינימום התעסקות וטרחה. לכן אחת מאפשרויות הקייטרינג הפופולריות שמוצעות היא השימוש במגשי אירוח. בין אם אתם מארגנים פגישת עסקית חשובה, חגיגה משפחתית גדולה או מפגש חברתי אינטימי – בחירה במגשי קייטירנג לאירועים מביאה לשולחן אינספור יתרונות עליהם נרחיב בשורות הבאות.

בלוג
אילו סוגי ביטוחים אתם חייבים לעשות?

במציאות הקשה של יוקר המחייה בה אנשים רבים מתקשים לגמור את החודש, הוצאות אחרות שלא קשורות למזון, שכר דירה ולחשבונות, נתפסות כדברי מותרות לא נחוצים.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!