ניהול מוניטין בגוגל – 7 טיפים לניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין בגוגלבעשור האחרון גוגל הפך להיות סוג של שם ודבר בעידן הדיגיטלי. כל דבר שאנחנו רוצים למצוא, אנחנו מחפשים בגוגל במטרה לקבל עליו מידע כמעט בכל תחום שהוא. שאנחנו רוצים לקבל מידע על אירוע מסוים, אנחנו מחפשים אותו בגוגל, שאנחנו רוצים לרכוש מוצר מסוים, אנחנו מחפשים אותו בגוגל וגם שאנחנו רוצים להגיע למידע על איש ספציפי או מותג ספציפי, אנחנו מחפשים אותם באמצעות מנוע החיפוש המוביל, המהימן והמוביל ביותר בעולם – אותו מנוע בו עושים שימוש מליוני אנשים ברחבי העולם – גוגל. 

משמעות של מידע ברשת האינטרנט

בעידן הרשתות החברתיות והשימוש הנרחב באינטרנט הנוכחות שלנו במרחב הדיגיטלי היא משמעותית לאופן בו תופסים אותנו, בין אם אנחנו אנשים פרטיים, מפורסמים או בעלי עסקים. כשמשהו מופיע באינטרנט אנשים נוטים להאמין למידע, ולכן ביקורת חיובית יכולה להרים מותג וביקורת שלילית יכולה לרסק אותו. כיום מבינים יותר ויותר את החשיבות של ניהול מוניטין בגוגל. כולנו מכירים את הסיטואציה בה אנחנו בודקים בגוגל לפני שאנחנו סוגרים עם בעל מקצוע, יוצאים למסעדה או פוגשים מישהו לדייט. תוצאות החיפוש בגוגל וברשתות החברתיות יכולות להעלות ביקושים או להוריד אותם. 

לכן, במצבים בהם מותג או אדם מסוים מקבל ביקורת שלילית, יש עליו כתבות או מידע שלילי בכל מיני כתבות או פרסומים, הדבר בא לרעתו ואז נכנס לתמונה ניהול מוניטין בגוגל. תהליך שלם וארוך שמטרתו לדחוף את התוצאות השליליות אחורה ולקדם את התוצאות החדשות, החיוביות והטובות עליהן אנחנו עובדים. בדרך כלל מי שמומחה בניהול מוניטין אלו הם מקדמים אתרים שיודעים אילו פרמטרים חשובים במטרה ”לדחוף“ ביטוי קדימה ובאילו פרמטרים עדיף לא להתמקד עד שהתוצאות יהיו טובות יותר. יש גם מומחים לניהול מוניטין בגוגל שזה בדיוק מה שהם עושים. כדי לעשות את התהליך חשוב ללמוד אותו. 

 

איך נראה מוניטין שלילי בגוגל לעומת מוניטין חיובי?


מוניטין שלילי בגוגל מתקיים כאשר תוצאות שליליות לגבי המותג שלכם מופיעות ראשונות בתוצאות של מנוע החיפוש לעומת תוצאות חיוביות. מדובר בכל אזכור שלילי המקושר לשם שלכם און של המותג שלכם שמופיע באתרי תוכן, כתבות, פוסטים שהועלו בעבר, סרטונים, פסקי דין ששמכם מוזכר בהם, תמונות שאינן מחמיאות, ביקורות ודירוגים. המוניטין השלילי יכול להופיע ברמות שונות והטיפול בו יכול להיות מאתגר. ישנם מקרים בהם מומחים לניהול מוניטין בגוגל יצטרכו לעבוד קשה ובאופן אסטרטגי כדי לדחוק את המידע השלילי עליכם ולקדם את המידע החיובי. 

במה עוסק ניהול מוניטין בגוגל?


ניהול מוניטין בגוגל עוזר לבעלי עסקים, מותגים ואנשים פרטיים להגדיל את הכוח שלהם מול המתחרים שלהם, לחזק את התדמית החיובית שלהם, למשוך לקוחות חדשים, ולייצר חיבור חיובי למותג. אם תבחרו בבעל מקצוע שיעזור לכם בניהול מוניטין בגוגל, הוא יכול לדאוג למחוק אזכורים או קישורים שליליים שלכם או של העסק שלכם, להסיר כתבות כך שלא יעלו בחיפוש, לטפל בביקורות שליליות ובאופן כללי למנוע את הופעתו של תוכן שפוגע במיתוג שלכם בין אם מדובר במנועי חיפוש, כתבות, או אתרים משפטיים. באמצעות ניהול מוניטין בגוגל תוכלו לקדם תוכן חיובי על המותג שלכם באופן אורגני וממומן. תוכלו גם להתחרות על ביטויים שחשובים לעסק שלכם. שיטת העבודה של ניהול מוניטין בגוגל פועלת לרוב באמצעות תהליכים שונים של אופטימיזציה וקידום אתרים באופן שמעלה מעלה תוכן חיובי ודוחק אחורה אזכורים יותר שליליים. ניהול מוניטין בגוגל באופן נכון יכול לאפשר למותג, לעסק או לדמות ציבורית לשמור על תדמית נקייה וחיובית. 

 

שלבים בניהול מוניטין בגוגל


כמו בכל תהליך אסטרטגי, גם במקרה של ניהול מוניטין בגוגל כדי לפעול באופן מתוכנן ומחושב.

  • אבחנו את המצב – התחילו במחקר קטן, נסו להבין את היקף הנזק וסוג האזכורים השליליים. כמה אזכורים שליליים מופיעים בעמודים הראשונים על השם שלכם ועל ביטויים דומים. זהו תהליך שכדאי לעשות בשוטף וכדאי תמיד להיות עם היד על הדופק.
  • הסירו תוכן שלילי שאתם יכולים להסיר עצמאית – ישנם מקרים בהם אתם יכולים להתחיל בתהליך לבד, אם יש תגובות שליליות בעמוד הפייסבוק שלכם, בסרטון שהעליתם וכדומה, יתכן וכדאי לכם להסיר את התגובות. אם לא מדובר בנכס דיגיטלי שלכם, צרו קשר עם האתר בו התוכן מופיע ונסו לבקש מהם להסיר את התוכן, מקסימום תצליחו. ישנם מקרים בהם אתם יכולים לדווח לגוגל במטרה להסיר תוכן שנתפס כפוגעני וישנם מקרים בהם תנאים משפטיים יאפשרו לכם להסיר את התוכן.
  • חשבו איזה תוצאות חיוביות יש לכם שאתם יכולים לקדם – לא תמיד קל כל כך לדחוק תוצאות שליליות למטה, אבל לפעמים אפשר לקדם בקידום אורגני או ממומן תוצאות חיוביות שלכם. 
  • פנו לבעל מקצוע בתחום – יש גבול למה שתוכלו להשיג לבד, אם המצב קשה כדאי לפנות למומחה שיעזור לכם בתהליך.

 

מה חשוב לדעת לגבי מוניטין בגוגל?


מוניטין על פי הגדרתו נבנה לאורך זמן, הוא יכול להיות חיובי או שלילי. גם עסק או מותג בעלי מוניטין חיובי צריכים לתחזק אותו משום שהוא יכול להשתנות בכל רגע נתון. ניהול מוניטין בגוגל רלוונטי לבעלי עסקים, אנשי ציבור, חברות, מותגים, אנשים פרטיים ובעצם לכולם. ניהול מוניטין בגוגל לא מתבצע באופן חד פעמי, זה תהליך ארוך טווח שיש לשמר ולטפל בו כדי להשאיר את המוניטין חיובי.

 

טיפים לניהול מוניטין בגוגל


ניהול מוניטין בגוגל יכול להיות מורכב ומסובך אבל יש כמה דברים קטנים שתוכלו לעשות לבד בתור התחלה במטרה לשפר את המוניטין הקיים.

  • צרו עמוד יוטיוב – גם יוטיוב הוא כמובן מוצר שמקודם היטב בגוגל, ולכן סרטוני יוטיוב יכולים לעלות יפה בתוצאות ולקדם אתכם עם תוכן שאתם שולטים בו. גם כאן כדי לדאוג שהשם שלכם יופיע באופן עקבי בעמוד, בתיאור העמוד, בתיאור הסרטונים וכדומה.
  • קדמו סרטוני יוטיוב שלכם – במידה ויש לכם סרטונים ביוטיוב השקיעו מאמצים לקדם אותם כי שוב גם הם כנראה יופיע יחסית בקלות במעלה תוצאות החיפוש. השתדלו לשלב את השם שלכם או של המותג באופן טבעי בטקסטים העוטפים את הסרטון. 
  • פתחו עמוד פייסבוק – אם שמכם או שם החברה שלכם עולה בגוגל ואין לכם כרגע עמוד פייסבוק זה הזמן לפתוח אחד. פייסבוק הוא אתר מבוסס וסמכותי ברשת כך שלעיתים תוצאה של עמוד פייסבוק יכולה לעלות מאד גבוהה בתוצאות החיפוש על השם שלכם. תוכלו גם יחסית בקלות לקדם את עמוד הפייסבוק שלכם בגוגל. חשוב כמובן לנהל עמוד פייסבוק איכותי וחיובי כך שאם יעלה בתוצאה תרוויחו גם מזה. יש מגוון שיטות כדאי לעזור ולקדם את עמוד הפייסבוק שלכם, במינימום כדאי לדאוג השם של המותג או שלכם יופיע בשם העמוד, בתיאור של העמוד, ובסרטונים בעמוד. 
  • צרו עוד נכסים דיגיטליים – בכל נכס דיגיטילי שאתם מקימים יש לכם הזדמנות לשלוט בתוכן. תוכלו לעשות זאת ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר אבל לא רק. גם אתר תדמית קטן, כתבה או פורום יכולים לעזור. 
  • צרו פרופילים באתרים אחרים – חפשו אתרים, רצוי כאלו שאתם מתחברים לתוכן שלהם, וצרו לכם פרופיל, לדוגמה באתרי טיולים, מוסיקה, ועוד.
  • הקימו בלוג חינמי – גם בבלוג יש לכם שליטה בתוכן שעולה ואתם יכולים לשלב את השם שלכם, המסרים שחשובים לכם ועוד. אם כבר פתחתם בלוג חשוב שתתחזקו אותן בשגרה, תייצרו תוכן איכותי ועוד.
  • צרו ערך שלכם באתר ויקפידה – גם ויקיפדיה הוא אתר בעל סמכות ויכולת קידום ברשת. אם תצליחו להקים ערך עם השם שלכם או של המותג שלכם, או לשלב אותו בערכים קיימים, הדבר יעזור לקידום שלכם. 
  • בקשו להוריד אזכורים שליליים שלכם – זה לא תמיד עובד, אבל שווה לנסות לפנות לאתרים שמאזכרים אתכם באופן שלילי ולבקש מהם להסיר את האזכור. אם מדובר באתרים קטנים יש סיכוי יותר גדול שתצליחו

למי כדאי לפנות לגבי ניהול מוניטין בגוגל?


כמו בכל תחום כדאי לפנות לבעל מקצוע שמומחה בתחום ניהול מוניטין בגוגל, רצו שמי שיטפל בכם יתמחה בתחום הספציפי ולא יהיה רק בעלי ניסיון בקידום אתרים בכלליות משום שיש נושאים כמו למשל הסרת שמות מפסקי דין שדורשים היכרות עם התחום.

 

כמה יעלה לי ניהול מוניטין בגוגל?


מבחינת המחיר קשה לתת הערכה כללית מבלי להבין את גודל המקרה. יש מקרים בהם מדובר בפרויקט רחב היקף כאשר המוניטין השלילי מצטבר במספר נכסים דיגיטליים, ויש מקרים שהפתרון הוא יחסית מהיר ומספיקות מספר פעולות קטנות. תוכלו ליצור קשר באופן דיסקרטי עם מספר מומחים בתחום, לבקש הצעת מחיר ולפעול בהתאם.

עיקרי הדברים:

רכב
בלוג
מימון לרכב – מדוע זו האופציה הטובה ביותר היום לרכישת רכב חדש?

אנחנו חיים בעידן, בו אנשים נוהגים להחליף רכבים פעם בשנתיים-שלוש. דבר שלא היה קיים בעבר. ההיצע הרחב של כלי הרכב מחד והעלייה ברמת החיים מאידך, מאפשרת לנו להחליף רכבים לעיתים תכופות יותר. כך אנחנו נהנים מרכב חדש ובטוח, כך אנחנו חוסכים הוצאות על תיקונים והחלפת רכיבים, כך אנחנו נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

בלוג
מגשי אירוח

בכל מה שקשור לתכנון ואירוח אירועים, מאז ומתמיד היה קיים הביקוש לפתרונות קייטרינג נוחים עם מינימום התעסקות וטרחה. לכן אחת מאפשרויות הקייטרינג הפופולריות שמוצעות היא השימוש במגשי אירוח. בין אם אתם מארגנים פגישת עסקית חשובה, חגיגה משפחתית גדולה או מפגש חברתי אינטימי – בחירה במגשי קייטירנג לאירועים מביאה לשולחן אינספור יתרונות עליהם נרחיב בשורות הבאות.

בלוג
אילו סוגי ביטוחים אתם חייבים לעשות?

במציאות הקשה של יוקר המחייה בה אנשים רבים מתקשים לגמור את החודש, הוצאות אחרות שלא קשורות למזון, שכר דירה ולחשבונות, נתפסות כדברי מותרות לא נחוצים.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!