מיתוג אישי – כמה יעלה לי תהליך של מיתוג אישי?

מיתוג אישימיתוג אישי

כאשר אנחנו מדברים על המונח מיתוג אישי אנחנו מתכוונים למצב בו אדם, עסק, חברה או ארגון משווקים כאילו היו מותג. כולנו מכירים מותגים הנחשבים למפורסמים בכל העולם בין אם זה מותגים בתחום האופנה כמו נייקי או שאנל, בין אם זה מותגים בתחום האלקטרוניקה כמו סוני או אפל, מותגים בענף המזון והמשקאות כמו דומינוס וקוקה קולה או מותגים בתחום המלונאות כמו הילטון או הרודס. מותג זה שם, מותג זה משהו שכאשר רואים אותו ונחשפים אליו מבינים ישר על מה מדובר. מותג הוא סמל ססטוס, מותג מסמל ערכים מסויימים וכדי לבנות מותג שבאמת זוכרים אותו, לוקח לא מעט זמן, לפעמים שנים. מותג יכול לסמל יוקרה, יכול לסמל דאגה לסביבה או לגוף, מותג יכול לסמל מקצועיות או אסתטיקה. העניין במיתוג אישי הוא בסמל אחד או במילה אחת להעביר את כל מה שאנחנו רוצים להעביר. 

 

מטרתו של מיתוג 

במיתוג אישי אנחנו מנסים לייצר איזשהי משמעות לעסק, למותג או לאדם. במיתוג אישי אנחנו שמים דגש על הרושם שמותג מייצר ועל התדמית שלו. מטרתו של המיתוג האישי יכולה להיות לקדם שירותים שאותו אדם מעניק, או לקדם את העסק הפרטי שלו. כמו כן מיתוג אישי פוגש אותנו כשאנחנו מנסים למכור את עצמנו, לדוגמה האופן בו אנחנו ממותגים בראיון עבודה או כאשר אנחנו מחפשים בן זוג. במיתוג אישי אנחנו רוצים לעורר בצד השני מגוון רגשות, ערכים ותפיסות לגבי המותג שאנחנו מנסים לקדם. מיתוג אישי לאנשים יכולים לבוא לידי ביטוי במראה החיצוני, הלבוש, אביזרים שונים, צבעוניות, גאדג’טים, תנועות גוף ועוד. למיתוג אישי יש גם היבט פנימי והוא עוסק גם באופן בו אותו אדם נתפס מבחינת הערכים שלו, ניסיון החיים שלו, הבטחון העצמי שלו וכו’. לדוגמא, אפשר לקדם אדם כמומחה בתחומו, בעל ידע, זה שכולם תמיד ירצו לגשת אליו או כאחראי, זה שתמיד אפשר לסמוך עליו שידאג שהעבודה תתבצע, תמיד יהיה זמין וכדומה. קחו למשל את אלון גל – מותג קואצ‘ינג ידוע אליו פונים אנשי עסקים או יזמים שרוצים למנף את עצמם. אפשר לקחת גם את מדריכת ההורים המוכרת מיכל דליות אליה פונים הורים רבים במטרה לקבל ייעוץ על מגון סיטואציות ובעיות הקשורות לחינוך וגידול ילדיהם. 

https://www.youtube.com/watch?v=hSImmMAOc5Y

מה התהליך המומלץ למיתוג אישי?


באופן כללי ישנם מספר שלבים לתהליך מיתוג אישי, נפרט על חלקם.

  • להגדיר את המיתוג הרצוי – חשוב להגדיר לעצמכם מטרה ברורה ורצוי קצרה כדי לא לנסות ולהעביר מספר מסרים במקביל ולבלבל את מקבלי המסרים. כדאי להחליט מה הכי חשוב לכם שיקושר אליכם ולהתמקד באותו אלמנט. מקצועיות? יצירתיות? פלפליות? תבחרו ותתקדמו משם. 
  • זיהוי התנהגויות ותוכן שישדרו את אותו אלמנט מרכזי במיתוג האישי שלכם – נסו לחשוב מה יגרום לקהל היעד שלכם לתפוס אתכם כפי שהייתם רוצים. הקהל יכול להיות מעסיקים, לקוחות, קולגות וכדומה. נסו לגבות את ההתנהגות הרצוי באמירות רצויות. לדוגמה, כדי להיתפס כיצירתיים, נסו לחשוב על רעיונות מקוריים אבל גם שימוש דגש באמירות על התהליך, למשל, תמיד כשאני במקלחת עולים לי רעיונות מעולים, אחזור אליכם עם כמה כאלה. חזקו את ההתנהגות גם לאחר מכן, לדוגמה, הכינו מצגת עם רעיונות טובים שלחתם ושלחו לקולגות. השתדלו לחזור על המסר בעל פה ובאמצעות ההתנהגות שלכם כמה שיותר. 
  • קחו חלק בפעילויות התואמות את המיתוג שלכם – אם אתם מנסים להדגיש את היצירתיות שלכם, הגיבו למיילים עם רעיונות של אחרים ומתגו את עצמכם כבעלי סמכות, השתתפו בהרצאות ושתפו אחרים בתכנים שנחשפתם אליהם. אתם יכולים גם להציע איזשהו פורום של חשיבה משותפת כך שתזוהו באופן אוטומטי עם הרעיונות של חשיבה חדשנית. 

 

למה מיתוג אישי חשוב בכלל?


בעולם של היום אנחנו משתדלים להתקדם ולהיות בתזוזה ולא להישאר סטטיים, בין אם בהחלפת מקומות עבודה או בפיתוח הקריירה שלנו ותחומי ההתמחות שלנו. מיתוג אישי עוזר יכול לעזור לכם לקדם את המטרות שלכם. האופן בו אנחנו מוצגים לעולם יוצר עלינו רושם, בין אם חיובי או שלילי. כתבות ברשת, פוסטים שכתבנו בפייסבוק, כמות איחולי המזל טוב שקיבלנו ביומולדת ותמונת הפרופיל שלנו, כל אלו מייצרים לנו תדמית מסוימת בעיניי אחרים. נוכחות דיגיטלית חיובית היא קריטית להצלחה שלכם כמותג, כי אנחנו יודעים כבר שאם מישהו מחפש המלצות או מידע עלינו מאד קל לו להתרשם ממה שקיים ברשת. המיתוג ברחבי האינטרנט יוצר את הרושם הראשוני עליכם ואת החיבור הראשוני אליכם ותרצו שיהיו חיובי. אפשר לייצר מיתוג אישי בצורה אורגנית ולתת לדברים להתגלגל, אבל אם תייצרו באופן מודע את התכנים המייצגים שלכם תוכלו לשלוט על המסר ועל האופן בו אתם נתפסים.

אני מעוניין בתהליך מיתוג אישי, עם מי כדאי להתייעץ?


כמו בכל תחום, אין זה הכרח שתבצעו את תהליך המיתוג האישי לבד ואתם יכולים להיעזר במגוון אנשי מקצוע בתחום:

  • מאמן אישי – תוכל לפנות לאיש מקצוע בתחום האימון האישי שילווה אתכם בתהליך, יחד איתו תוכלו להגדיר מה היעד שלכם ואיך אפשר להשיג אותו. מאמנים אישיים יכולים לעזור לכם גם באסטרטגיית המיתוג שלכם וגם בפרקטיקה.
  • ייעוץ עסקי – ישנם יועצים המתמקדים בחשיבה עסקית אסטרטגית, בייעוץ לגבי שיווק, תוכניות עסקיות וכדומה.
  • ייעוץ תקשורת – יועץ תקשורת יוכל לעזור לכם לבסס את עצמכם בעולמות התקשורת השונים, כיצד להעביר מסר בראיון, מתי להתראיין, איך להצטלם, על מה לא כדאי לענות ועוד.
  • ייעוץ תדמית – ישנם יועצי תדמית שונים שיכולים לעזור לכם לחדד את המראה החיצוני שלכם בהתאם למיתוג. יועץ תדמית ינחה אתכם כיצד להתלבש באופן מחמיא והולם, איזה אביזרים יחזקו את התפיסה לגביכם, שפת הגוף שלכם ועוד.
  • מיתוג ברשת – זהו אולי החלק המשמעותי ביותר כיום בכל הנוגע למיתוג אישי. אנחנו יודעים שחלק מהאופן בו אנחנו נתפסים מושפע מהאופן בו אנחנו מוצגים באינטרנט וברשתות החברתיות. תוכלי למצוא מומחה בתחום המיתוג ברשת שיעזור לכם לייצר נוכחות התואמת את המותג שלכם ברחבי הרשת, בין אם זה בתוצאות החיפוש על השם שלכם בגוגל או בנראות של עמוד הלינק אין שלכם. תוכל להקים אתר תדמית שיעלה בחיפושים ויציג אתכם באופן מיטבי, להציף תכנים שלכם ברשתות ובאתרים אחרים כמו פורומים או פייסבוק, לייצר ויראליות לתכנים שלכם, לכתוב מאמרים ועוד.

 

מה לעשות ולא לעשות בתהליך מיתוג אישי

  • מיתוג אישי מאד – שכשאנחנו מנהלים את הרשתות החברתיות שלנו פעמים רבות החיים האישיים מתערבבים עם המקצועיים, לפעמים זה נחוץ ונחמד אבל לפעמים זה עלול להיתפס כלא מקצועי. לדוגמה, פחות כדאי להעלות תמונה שלכם מחופשה בבגד ים אם אתם מנסים להיתפס כרציניים. יחד עם זאת, כדאי להקפיד ולטפח גם את התדמית האישית ולא רק המקצועית באופן נכון והולם.
  • אל תגזימו עם הנוכחות ברשתות החברתיות – אם אתם מאד מאד בולטים ברשת זה עלול להיתפס כבזבוז זמן או להיות מעייף עבור אחרים. 
  • השקיעו בנכסים הדיגיטליים שלכם – צרו לעצמכם נוכחות דיגיטלית לא רק ברשתות החברתיות, בין אם באמצעות כתבות, ראיונות, אתרי תדמית, פורומים מקצועיים וכו’, אל תסתמכו על רק על הטרנדיות של הרשתות החברתיות.
  • אל תמהרו – השקיעו מחשבה במסרים שאתם מוציאים לעולם, אל תשתמשו בביטויים לא נכונים, אל תכתבו עם שגיאות כתיב ואל תחשבו רק על הרגע אלא נסו לחשוב על התדמית שלכם באופן אסטרטגי.
  • תייצרו דיאלוג – אל תתעסקו רק בעצמכם ובמה שמעניין אתכם, נסו לקחת חלק בדיאלוגים עם אחרים.
  • שמרו על עקביות – אם החלטתם על האופן והפלטפורמה בו אתם מציגים תוכן שלכם, השקיעו בה באופן עקבי כדי לעורר תחושות של רצינות ויציבות.
  • היו אותנטיים – תנסו לייצר תדמית אמינה ולא מזויפת שלכם.
  • שימו דגש על הערך שאתם נותנים – אל תספרו על עצמכם לשם הסיפור, נסו להעביר את היתרונות שלכם והערך המוסף שלכם בתוכן שאתם יוצרים. 
  • צרו ושמרו מערכות יחסים – נטוורקינג הוא כלי חשוב במיתוג האישי ופיתוח העסקי שלכם, נסו ליצור מערכות יחסים מקדמות ושמרו אותן לאורך זמן.
  • השקיעו בלקוחות ובשירות – שמרו על המוניטין שלכם באמצעות ביקורות חיוביות.

 

כמה יעלה לי תהליך של מיתוג אישי?


כפי שפירטנו כל הנושא של מיתוג אישי הוא מאד רחב, חלק מהדברים אפשר לנסות ליישם לבד כמו העלאת תכנים לרשת, וחלק מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לקבל הכוונה ולמקסם את התוצאות. העלויות משתנות בהתאם למטרות ולתהליך, העלות של פגישה עם יועץ תקשורת שונה ממאמן אישי ועליכם למצוא את הדרך המתאימה עבורכם.

עיקרי הדברים:

רכב
בלוג
מימון לרכב – מדוע זו האופציה הטובה ביותר היום לרכישת רכב חדש?

אנחנו חיים בעידן, בו אנשים נוהגים להחליף רכבים פעם בשנתיים-שלוש. דבר שלא היה קיים בעבר. ההיצע הרחב של כלי הרכב מחד והעלייה ברמת החיים מאידך, מאפשרת לנו להחליף רכבים לעיתים תכופות יותר. כך אנחנו נהנים מרכב חדש ובטוח, כך אנחנו חוסכים הוצאות על תיקונים והחלפת רכיבים, כך אנחנו נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

בלוג
מגשי אירוח

בכל מה שקשור לתכנון ואירוח אירועים, מאז ומתמיד היה קיים הביקוש לפתרונות קייטרינג נוחים עם מינימום התעסקות וטרחה. לכן אחת מאפשרויות הקייטרינג הפופולריות שמוצעות היא השימוש במגשי אירוח. בין אם אתם מארגנים פגישת עסקית חשובה, חגיגה משפחתית גדולה או מפגש חברתי אינטימי – בחירה במגשי קייטירנג לאירועים מביאה לשולחן אינספור יתרונות עליהם נרחיב בשורות הבאות.

בלוג
אילו סוגי ביטוחים אתם חייבים לעשות?

במציאות הקשה של יוקר המחייה בה אנשים רבים מתקשים לגמור את החודש, הוצאות אחרות שלא קשורות למזון, שכר דירה ולחשבונות, נתפסות כדברי מותרות לא נחוצים.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!