מהם גירושים בהסכמה? – BestLinks

גירושין בהסכמה הם כל הליך גירושין בו הזוג מתגרש באופן הדדי ומכבד ותחת הסכמה משותפת לנהוג בשלום ולהגיע להסכמות במהירות. מדובר בהליך גירושין שיימנע ממאבקים וילך בדרך של הסכמות ופשרות. הסכם גירושין בהסכמה נועד לקבוע את אופן הליך פירוק התא המשפחתי, וכן לעצב אותו במסגרת מסודרת וקבועה בעתיד, לתקופה שלאחר גירושין.

 

למי מתאים גירושים בהסכמה?

כל בני זוג יכולים לנסות לבצע את הליך הגירושין בהסכמה, הבעיה היא שלא כל הזוגות מצליחים לעשות זאת.

כדי שבני הזוג יצליחו לבצע הליך גירושין בהסכמה, עליהם באמת לרצות זאת ועליהם לנהוג זה בזו בסבלנות וסובלנות – כלומר לתת אחד לשנייה את הזמן הדרוש לחשיבה ללא הפעלת לחצים, ולקבל את הדעה של הצד השני, גם אם הם לא מסכימים עימה.

כמו כן, על בני הזוג להקשיב זה לזו באמת ולנסות להבין מהם הצרכים והרצונות של הצד השני תוך ניסיון להגיע לפשרות. אך לצד הפשרות חשוב לא לוותר על נושאים מהותיים שיובילו לעוגמת נפש.

ניתן להבין שלא פשוט להתגרש בהסכמה, שכן יש לשמור על האינטרסים של כל הצדדים ולגלות הרבה הבנה, כשעל כל צד לשמור על עצמו, לצפות את העתיד, ובנוסף, להגיע לפשרות.

במידה שיש לבני הזוג ילדים, הרי שהאינטרס להתגרש בהסכמה עשוי להתגבר, שכן ידוע כי קשר טוב בין ההורים הינו חיוני להתפתחות התקינה של הילדים ולתחושת היציבות והביטחון שלהם.

 

שימו לב שאני תמיד בעד לא להגיע למלחמות ולשאוף – להתגרש ולשמור על המשפחה.

 

מה כולל תהליך של גירושים כאלו?

ישנם מספר תחומים שנהוג להסדיר במסגרת הסכם גירושין:

  • סידור הגט שתקבל האישה: הסכם הגירושין יכלול סעיפים המתייחסים מפורשות ומסדירים את מתן הגט.
  • סעיפים המסדירים את חלוקת הרכוש המשותף והזכויות הסוציאליות (פנסיות, קרנות השתלמות, קצבאות ילדים) שבני הזוג צברו במשך שנות נישואיהם. רכוש: דירת מגורים, רכבים, השקעות, חסכונות, חשבונות בנק, מיטלטלין – תכשיטים, אביזרים ובנוסף החזקת חיות מחמד.
  • הסדרת סוגיות במשמורת על הילדים וחלוקת זמני שהות.
  • הסכמה על חלוקת חובות של בני הזוג ומשכנתאות.
  • ילדים וגירושין: הסכם גירושין יכלול את קביעת מזונות הילדים בין ההורים.
  • הורים מתגרשים יכולים לקבוע בהסכם את דרכי קבלת ההחלטות לגבי הילדים, לדוגמא: חינוך הילדים, מסגרות חינוך ומתן אינפורמציה, מרחק המגורים של ההורים, חלוקת נסיעות עם הילדים לחו"ל.
  • ההסכם יכול לכלול סעיפים מיוחדים ליישוב מחלוקות שיתגלו בעתיד בכל הקשור בנושא הילדים.

 

מה היתרונות בתהליך שכזה?

  1. חסכון בזמן – גירושין בהסכמה הוא הליך מהיר יחסית, בהרבה לעומת ניהול תיקי גירושין.
  2. חסכון של כסף – גירושין בהסכמה הוא הליך זול בהרבה לעומת ניהול תיקי גירושין יקרים.
  3. שליטה בתוצאה – גירושין בהסכמה מאפשר לבני הזוג להגיע בעצמם ומתוך בחירה חופשית והדדית להסכם גירושין מושכל ומוסכם.
  4. שקט נפשי – הצדדים חוסכים הרבה מתיחות ועוגמת נפש מהליך המשפטי המתיש בו כל צד טוען כנגד הצד השני, אין כל ספק שהשקט הנפשי בהם זוכים הצדדים שמצליחים להתעלות על חילוקי הדעות ביניהם יניבו לצדדים שקט ומרגוע נפשי.
  5. צמצום הטראומה לילדים – ניהול תביעות גירושין גורם לכאב וסבל לכל המשפחה, בייחוד כאשר יש ילדים קטנים ברקע. ניתן להבחין כי חלוקת רכוש בהסכמה מונעת את הקושי של עריכת חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים בצורה שאינה מוסכמת אשר עלול לפגוע בטובת הילדים, כמו כן המריבות האין סופיות על משמורת הילדים עלולה להוביל במקרים קשים לניכור הורי.
  6. יציבות לאורך זמן – הסטטיסטיקה מעידה על כך, כי הסכמי גירושין בהסכמה יציבים יותר לאורך זמן, שכן עסקינן בהסכמים שהצדדים הגיעו אליהם מתוך רצון ובחירה והתוצאה לא נכפתה עליהם ע”י ערכאות.

 

האם יש חסרונות?

להסכם גירושין יש גם חסרונות, או, ליתר דיוק, אתגרים. מכיוון שמדובר בהסכם פשרה, אף צד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה. שניכם תצטרכו להתפשר, ממש כמו בחיים המשותפים שלפני הפרידה. מלבד זאת, עריכת הסכם פשרה והבנות דורשת רמה גבוהה של שיתוף פעולה בין שני אנשים שזה עתה החליטו לסיים את הקשר הזוגי ביניהם. זהו אתגר שדורש הרבה סבלנות ונחישות על מנת שיצליח. לכן, מומלץ לבצע אותו עם עורך דין המתמחה גם בגישור גירושין.

 

מה אתם צריכים לעשות אחרי שהחלטתם להתגרש בהסכמה?

עליכם לפתוח תיק בבית הדין הרבני ולהגיש לו את הסכם הגירושין (ההסכם שאושר ע”י בית המשפט לענייני משפחה). בית הדין יקבע דיון במעמד שני הצדדים, במהלכו  תציגו את הסכם הגירושין ותסבירו לדיינים, בקצרה, כי אתם פרודים, את נסיבות פרידתכם, כי אתם כבר מתגוררים בנפרד, וכו’, וכמובן, כי אתם החלטתם סופית שמעוניינים להתגרש.

רק במקרים נדירים הדיינים יסברו שיש לתת לכם שהות כדי לבדוק אם יש סיכוי לשלום בית והצלת הנישואין, אך בדרך-כלל גם הדיינים אינם נוהגים להתערב בהחלטתכם להתגרש, בעיקר אם עומד בפניהם זוג חילוני, הנחוש בדעתו להתגרש. בית הדין יקבע מועד נוסף ונפרד לעריכת טקס גירושין וסידור גט. בכך, יסתיים הליך גירושין בהסכמה.

 

בעבר כתבתי על הפרוצדורה של הגשת תביעת הגירושין בבית הדין הרבני >>>

 

————

 

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בחיפה. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי גירושין ודיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור הצפון. אני מתמחה בתיקי גירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי גירושין – במחיר הוגן.

 

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון!

 

אשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה בנושא גירושין ומשפחה.

עורך דין גירושין בחיפה, אמיר בר-לב.

 

עיקרי הדברים:

רכב
בלוג
מימון לרכב – מדוע זו האופציה הטובה ביותר היום לרכישת רכב חדש?

אנחנו חיים בעידן, בו אנשים נוהגים להחליף רכבים פעם בשנתיים-שלוש. דבר שלא היה קיים בעבר. ההיצע הרחב של כלי הרכב מחד והעלייה ברמת החיים מאידך, מאפשרת לנו להחליף רכבים לעיתים תכופות יותר. כך אנחנו נהנים מרכב חדש ובטוח, כך אנחנו חוסכים הוצאות על תיקונים והחלפת רכיבים, כך אנחנו נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

בלוג
מגשי אירוח

בכל מה שקשור לתכנון ואירוח אירועים, מאז ומתמיד היה קיים הביקוש לפתרונות קייטרינג נוחים עם מינימום התעסקות וטרחה. לכן אחת מאפשרויות הקייטרינג הפופולריות שמוצעות היא השימוש במגשי אירוח. בין אם אתם מארגנים פגישת עסקית חשובה, חגיגה משפחתית גדולה או מפגש חברתי אינטימי – בחירה במגשי קייטירנג לאירועים מביאה לשולחן אינספור יתרונות עליהם נרחיב בשורות הבאות.

בלוג
אילו סוגי ביטוחים אתם חייבים לעשות?

במציאות הקשה של יוקר המחייה בה אנשים רבים מתקשים לגמור את החודש, הוצאות אחרות שלא קשורות למזון, שכר דירה ולחשבונות, נתפסות כדברי מותרות לא נחוצים.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

בלוג
כתיבת תוכן לאתרים | 15 אגורות למילה

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לחברות ועסקים באיכות מעולה ובשירות לקוחות מצוין, אנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני וכתיבת תוכן שווקי לפייסבוק.

לכל שאלה או בקשה, צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!